Monday, July 19, 2010

Dunyanin en kotu kokulu meyvasi... Durian

Biz ilk Singapura yerlesme karari verdigimizde cevredeki cogu kisi sasirdi tabii ki. Tabii saskinlik bir sure sonra yerini meraka birakti, sorular gelmeye basladi; nasilmis? havasi nasil? insanlar nasil? ne yenir ne icilir? kac saat uzak?... falan filan.
Sagolsun bir TV kanali imdadimiza yetisti ve tam da ayni esnada bir Singapur programi yayinladi. Sunucu gelmis, gezmis, herseyi anlatiyor detayiyla ve ozellikle de ilginc seyleri, eh bir nebze de olsa kurtardik yani soru cevaplamaktan.

En ilgi cekeni ve akilda kalani Durian olmus. Durian dunyanin en kotu kokulu meyvasi. Ilk geldigimizde dediler durun yemeyin, Temmuz ayi Durianin en iyi mevsimi o zaman yemeniz lazim yoksa sevmeyebilirsiniz. Tamam dedik bekledik... Bu arada da bizimkilerle ne gorussek "yedinizmi o kotu kokulu meyvadan?" "tadi nasil?" seklinde sorular geliyor surekli.

Sonuc olarak vakit geldi catti, arkadaslara dedik haydi, biz bilmiyoruz en iyisi nedir nasil secilir siz bize gosterin. Pazar gunu arkadaslar babasini da almis gelmis, gittik pazarda bulustuk. Pazarda bulustuk cunku bu meyvayi toplu tasima araclarina sokmak yasak. Ya pazarda yemen lazim heme alip yada kendi arabanla tasiman lazim evine. Cogu taksici bile kabul etmiyor. Oldukca kotu kokuyor. Bu gune kadar duydugumuz koku bizi cok ogurtmese de bazi insanlar hic katlanamiyor bu kokuya. Ilk seferinde arkadasimin esine sordugumda "Durian nasil birsey?" diye, bize verdigi cevap "dusun bir parca boku elinde tutuyorsun ve onu yemeye calisiyorsun" olmustu :)
Neyse efendim biz pazarda bulustuk. HL'nin babasi Durian secti iyisinden, bizde tadina baktik. Gorunus olarak kestane gibi dikenli bir yapiya sahip kavun buyuklugunde sert kabuklu bir meyva. Icinden cikan kisim ise cok yumusak hatta vicik vicik bir yapiya sahip, bizim elimiz yuzumuz batti yerken :)


Kokusu bize cok kotu gelmedi, siz su anda yediginiz icin dediler ama hakikaten oyle bok gibi kokmuyor :) Agir, kotu bir kokusu var sadece hepsi o, nasil diyeyim bana sorarsaniz mazot gibi kokuyor, birde bana kesilmemisleri o kadar cok kokmuyor gibi geldi.
Tadina gelince... Oldukca yogun, yagli yada krememsi bir yapisi var, oldukca da doyurucu. Ama oyle tatli degil, hatta bazilari aci bazilari eksi diye satiliyor. Pek bana gore degil cok begenmedim yani, ama H. bayildi dort bes parca yedi kendini tutamayip :) Benim meyvadan anladigim soyle tatli, sulu bisey olmali... ama tam aksi bu oldukca agir ve krememsi geldi bana. Birde ac karna yedigimiz icin benim zaten hassas olan migdemi fazlaca rahatsiz etti. Kokusu bir yana tadini begenmedim hic.
Bu arada pazardaki diger meyvalardanda tattik bahaneyle. Mesela "Rambutan" vardi, biz daha once alip begenmemistik rambutani, pek tadi tuzu olmayan sulu birsey. Ama dis kabugunun gorunusu oldukca ilginc geliyor insana. Daha once aldiklarimizin resmini cekmemistim bu sefere kismetmis :) Lychee adli meyvayi daha once Almanyada gorup cok begenmistim, ama icini acinca tadini pek sevmemistim, iste onun familyasindan bir meyva bu da, biraz daha fazla killisi :)

Bir diger meyva da "Mango steen", surekli baktigimiz ama almaya firsatimizin olmadigi bir meyvaydi, aldik... yedik... Iste bunu cok begendim, cunku tatli, sulu, lezzetli... Zaten isin usulu durian yedikten sonra mangosteen yemekmis, ki agizdaki o yagli ve agir tad ancak temizleniyor. Ben bir suru yedim :)

Pazar gezimizi boylece tamamlayip eve yollandik. Eve donerken yagmurda basladi, yururken yagmurda islanmanin tadini cikardik bizde :) Eve donuyorsan ve acelen yoksa yagmurda islanmak ne guzel...

Guzel hafta sonunun bilancosu mikrop kapmis bir goz :(
Sabah doktora gittim ilac verdi, gozum sis, lensler yok, surekli burnumdan kayan bir gozlukle idare ediyorum :(
Bugun rapor verdi doktor :)
Eh bende boslukta kaldim bir suru yazi yazdim boylece :)
Haydi bana musade, yeni bir kurabiye tarifi buldum onu deneyecegim :)
A.

10 comments:

  1. Çok hoş bir post olmuş..herşeye rağmen güzel deneyimler.:)
    Haklısınız, ben, siz ve sanırım daha bir çok insan, aslında düşündüğü ama dile veya yazıya dökemediği şeyler için hayıflanıyor olsa gerek.

    ReplyDelete
  2. Ama ben seni kıskanıyorum :)

    Neden benim hayatım masa başında geçiyor yahu :)

    Bugün iyice isyanlardayım ama sayende hava atıyorum ara ara, benim kanka anlattı Singapur'da şöleymiş diye :)

    Öperim...

    ReplyDelete
  3. Sazanim benim hayatimda isle gucle geciyor yahu uzulme, bunlar aralardaki kacamaklar ;)
    At sen havani aynen boyle, hem ben sana demiyormuyum gel sen buraya gezdiricem Singapuru diye :) bak sutun seni bekliyor sicak sicak :)

    O.K.A.- MAVİ TUTKU cok tesekkurler guzel yorum icin. Hakikaten oyle, birde cok kiskaniyorum guzel guzel yazanlari elimde degil ne yapayim.
    Hayiflanmaya gelince, sanirim kolay geliyor hayiflanmak bize :)

    ReplyDelete
  4. Anlat anlat :)
    Yaşamış kadar oluyoruz :) Hehehe
    Özlettin kendini be cicim.
    Geçmiş olsun dileklerimi kabul et, gözünden öperim, geçer :)
    Kendine ve H'ye cici bak :)
    Öptüm.

    ReplyDelete
  5. durıan ın goruntusu:)
    benı cekmedı:))

    bızım mıs kokulu mandalınamız
    ,sonracıma kavunumuz,
    vısnelerımız kırazlarımız,olaganustu guzel karpuzumuz:))


    nasıl meyve canavarı oldugum da cıkmıstır bu arada

    ReplyDelete
  6. Ella sagolasin opmus kadar saydim :)
    valla az bile bu memleketin hijyen eksikliginde bu kadarcik vakka aman allah beterinden korusun :)
    siz sazan ile birlikte atlayip geleceksiniz bu gidisle, umutluyum sizden cicim ;)

    oyku kesinlikle oyle, goruntusu bir yana tadida cekmiyor pek insani :)
    ama karpuz dedin aklima geldi burada sari karpuz var o inanilmaz guzel, cok sasirmistik karpuzu ilk kestigimizde kelek zannetmistik :)

    ReplyDelete
  7. şimdi Allah'ın meyvesine lafım yok da görünüşünde bi acaiplik var zaten bişeye benzio da neyse söylemiycem :) kurabiyeler yanmamıştır umarım tadmak isterdim bu saattte cnm istedi :)

    ReplyDelete
  8. C3Moi kalbini karartma alt tarafi meyva :)
    kurabiyeler super oldu da resimlerini buraya koymaya usendim gecenin bir vakti, ilerleyen gunlerde insallah ;)

    ReplyDelete
  9. canım benim yaa,iyi ki anlatıyorsun.oraları görmüş kadar oluyorum.beraber Alaçatı ya gideceğiz ya,bana durian getir.:DD blogunun yeni dizaynı hayırlı olsun diyeyim ve kaçırdığım postları okumaya başlayayım.

    ReplyDelete
  10. Nihan hosgeldin, ozlettin kendini :)
    Durian getireyim getirmesine de o kokuyla otobuse almiyorlar ucaga nasil binerim bilemem :)

    ReplyDelete

Yorum birakan elleriniz dert gormesin ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails