Monday, July 9, 2012

Cocuklugumun vazgecilmez tadi


Cocuklugumun vazgecilmezlerindendi beze.

En az zararli ve en dogal tatlilardan biri oldugu icin annemi ikna edip aldirabildigim yegane seydi cunku :) Alerjilerle donatilmis bir cocuk oldugum icin oyle sekerleri cikolatalari istedigim gibi yiyebilme luksum yoktu, zaten simdiki kadar cok seker cikolata da yoktu ya eskiden… 

Annem isten ben okuldan ciktigimda, her zamanki eve donus yolumuzun uzerinde eski bir mahalle firini vardi. Tazecik bezeler paket paket dururdu firinin caminda, beni beklerdi sanki :))) 
Oyle her gun veya her istedigimde alinmazdi tabii – alinamazdi yokluk vardi eskiden – onun icin annem firina birsey almaya girince deli gibi sevinirdim cunku o zaman bana da bir paket beze alirdi mutlaka :)

Gerisi tatli bir hayal, acilan paketten gelen essiz seker kokusu ve dilimin uzerinde eriyen bezeler…



Nerden cikti bunca nostalji simdi, degil mi?
Gectigimiz yilbasi kurabiye suslemek icin buradaki bir pasta kurabiye dukkanindan Wilton marka“meringue powder” (Turkce’de yumurta aki tozu diyen de var beze tozu diyende) almistim. Ellerindeki tek kutu da neredeyse yarim kiloluk bir kutu oldugu icin onu almistim, ama o gunden beri gelip gecip ben bununla ne yapsam diye dusunuyordum acikcasi :) Ta ki gecenlerde yine pasta borek bloglarini gezerken gozlerimi bezelerden alamayincaya dek…

Anlayacaginiz haftasonu kollari sivayip beze yapmaya giristim :)

Sonuc mu?

Iste burada…



Cocuklugumun o tatli anlarina donuverdim dilimin uzerinde eriyen bezelerle birlikte :)

Tarif isteyen olursa buyrunuz buradan;

Beze Tarifi

Malzemeler:
- 1 yemek kasigi meringue powder (beze tozu yada yumurta aki tozu)
- 8 yemek kasigi toz seker
- 1/4 cup su

Yapilisi:
- Meringue powder ve sekerin yarisini su ile karistirip mikserin en yuksek hizinda 5 dakika cirpin.
- Kalan 4 kasik sekeri yavas yavas ilave edip cirpmaya devam edin.
- Kivamlaninca krema torbasina doldurup firin kagidi yayilmis tepsilere SIKIN.
- Onceden isitilmis 100 derece firinda 45 dakika ila bir saat arasinda pisirin / kurutun.


Dipnot: bezelerin boyutuna gore sure degisiyor, eger kucuklerse 45 dakika yeterli buyuklerse 1 saat gerekiyor.

11 comments:

  1. ben de bayilirdim A-H cocukluguma dondum sayende. ellerine saglik! renkli rekli sahane olmusler sahane :)

    ReplyDelete
  2. HARİKA GÖRÜNÜYOR ELLERİNE SAĞLIK PEMBE OLANLARA AYRICA DAHA ÇOK BAYILDIM

    ReplyDelete
  3. Gulcin cogumuzun cocuklugundan kalma sanirim bunlar :))
    Tesekkurler begenmene sevindim :)

    Derya cok tesekkurler :)
    Bende pembe olanlari daha bir cok sevdim zaten :)))

    ReplyDelete
  4. Ben genc mi kaldim simdi beze icin.. Hiiic yemediiim:/

    ReplyDelete
  5. Joy harbiden hic beze yemedin mi?!
    Amanin sen hakikaten evlatlik edinilecek yastaymissin yahu :))
    Beze'nin bile nostalji olusuna mi sasirayim yoksa kendimin antikalik olusuma mi uzuleyim bilemedim simdi :D
    Beze candir ne yap et ye mutlaka ;)

    ReplyDelete
  6. Ben en çok tatlı olanlarını severim :)

    ReplyDelete
  7. Bolat tatli olmayani da mi var bezenin? Ben onu kacirmisim demek ki...
    Bende tatli olanini seviyorum kesinlikle ;) digerini bilmiyorum bile baksana :)

    ReplyDelete
  8. Bu gönderiyi okuduğumun ertesi günü, girdiğim bir fırında beyaz-pembe karışık bezeleri görünce el çırptım resmen :)
    Aldım-yedim, oh, afiyet oldu! :)
    Hep böyle yap kuzum, yenilebilecek, bulunabilecek tarifler ver :)

    ReplyDelete
  9. oo super olmus, afiyet olsun ;)
    sen orada bulunan seylerin listesini gonder ben ona gore uretim yapayim burda ehehehee :)

    ReplyDelete
  10. Bezeee, o kadar çok severim ki bir defada bir paketi yiyebilirim. Hiç bir katkı maddesini kabul etmeyişi de gerçekten en zararsız tatlı konumuna sokuyor onu... Hiç evde yapmayı denemedim doğrusu...

    AFİYETLER OLSUN

    ReplyDelete
  11. lale ablacim aynen bende :)) hatta bir paketi degil ama bir tepsiyi yedim bu son yaptiklarimda :))
    Memlekette bulursun her firinda kolayca evde yapmakla kim ugrasir ;)

    ReplyDelete

Yorum birakan elleriniz dert gormesin ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails